nuffnang

Friday, December 24, 2010

Tak Tahan: Kad Kredit

Ini topik di hot.fm pagi 2 minggu lepas, pasal tak tahan dengan kad kredit. Macam2 lah caller punyer cerita yg bagi feedback kat farah n fbi.

Aku nak contribute kat hot tak kesampaian tadi.. so aku salurkan my contribution kat sini je la ek..

Pasal kad kredit ni aku dah ada buat few entries before, yang ni dan yang ni

Kali ni aku nak share cerita aku bila aku call Standard Chartered center utk cancel/terminate? aku punyer credit card. So, lepas bagi all my particulars dan verify apa yg patut, dia pun cakap la nanti in a few days time akan ada org dari Standard Chartered yang call utk follow up, pastu esoknya, ada sorang amoi ni call aku tanya kenapa nak cancel kad tu..aku pun cakap la reasons aku.. pastu yg best nyerrr.. dia bleh offer macam2 utk aku stay dengan kad bank tuuu.. dia offer nak waive annual fees la, zero credit transfer (erkk.. ke apa bende ntah yg dia offer.. yg aku paham kita tak payah bayar interest bla bla..) pastu if I am not mistaken la.. dia offer nak up the credit limit.. ntah la aku pun dengar gitu2 je la sebab dah bulatkan hati nak cancel je kad tu.. nanti kalu beria dengar takut berubah hati pulak.. hehe.. pastu amoi tu terus persuade aku tak payah cancel kad tu.. aku pun dah abis idea dah nak bagi alasan apa.. last2 aku cakap, aku nak yg Islamic punyer, that's y aku nak terminate yg ni.. dia terusss.. ooohhh.. ok ok.. tq! hehehehe... lepas satu azab nak menjawab segala soalan dan godaan..

So, sesapa yg ada masalah ke dah boring ke dengan kredit kad korang tu.. call je cakap nak cancel kad tu nanti tengok apa yg dia nak offer.. hehe


No comments: