nuffnang

Friday, December 24, 2010

Di Mana Nak Beli Buah Tunjuk Langit?

Lately ni ramai yg sampai ke blog ni dengan keyword buah tunjuk langit, entry pasal pokok tunjuk langit tu boleh baca kat SINI.

So hari ni CikCloudy nak share pulak kat mana kita (orang-orang Kuantan terutamanya) boleh beli buah tunjuk langit ni Pasar Tani di bandar Kuantan yg kat Stadium tuuu.. setiap hari Ahad, dari pagi sampai tengahari.




Cuaca yang sangat panas pada hari CikCloudy ke Pasar Tani ni, so utk elak terik matahari, sila datang awal pagi yer.



Masa dok jalan-jalan tu, terjumpalah gerai jual buah tunjuk langit ni, bukan plan nak cari buah tunjuk langit pun, sebab my mom ada stok buah tunjuk langit ni yg dpt free dari pokok yg dekat kat umah kami.



Yang dalam paket ni harga nyer RM10, untuk makan kenalah kopek kulit luar dia tu..




ini pulak, buah nyer yg sebiji, yang belum dipecahkan lagi, by nature buah ni akan pecah dan jatuh bersepai ke bumi, yang dalam gambar ni aku tatau la, maybe dia amik terus dari pokok kot, tapi pokoknya sangat tinggi...



apa khasiat buah tunjuk langit ni ? sila tengok kat entry INI





so, orang kuantan yg nak cari buah tunjul langit ni, bleh la datang ke Gerai En. Azizi ( no tel: 012-9791720) ni yer






RM30 sebiji, according to my mom, ada 99 biji buahnya.

7 comments:

Rohani Hashim said...

byk gak khasiat buah tunjuk langit ni eh...hurmm buah dia pun unik kan...

Yati said...

as'salam.

suami saya baru disahkan dpt diabetis...saya ada dengar jugak pasal buah tunjuk langit ni, saya dah usaha..tgk kat internet, cari kat luar tapi tak dapat nak beli.....kalau boleh saya nak beli yang buah bukan kapsul/teh sbb org cakap makan buah lagi berkhasiat. saya terjumpa beberapa contact nombor org yang jual buah ni tapi bila call tak dapat dihubungi. sangat2 sedih. boleh tak bagi saya cadangan / bantu saya untuk dapatkan buah ni.....terima kasih.

Yati said...

suami saya baru disahkan diabetis...saya ada dengar pasal buah ni, saya dah try call no yang puan bagi tu tapi tak dapat dihubungi. harap puan dapat bantu saya untuk dapatkan.atau macam mana saya boleh dapatkan buah ni.....atau saya boleh beli daripada puan.....harap puan dapat bantu saya....terima kasih.

yati
012-2450301

miss cloudy said...

wnh.. akak try call no ni.. En. Azizi ( no tel: 012-9791720)atau cari kat pasar tani.. kat sini (kuantan) ada..

TnZ said...
This comment has been removed by the author.
TnZ said...
This comment has been removed by the author.
TnZ said...

sy ad stok buah tunjuk langit ni, kalau berminat sila hubungi atau sms
0123511665
sebiji RM40
Free postage Kl dan selangor(ampang)
COD ukay perdana