nuffnang

Sunday, June 28, 2015

Berbuka Puasa di Restoran


Kalau nak berbuka kat luar bleh la try restoran Ayudthaya ni... lokasi kat Sungai Isap Jaya, dekat je dengan Mc D Sungai Isap jaya tuu...



apa yang best kat sini? Authentic Thai cuisine gituu.... standard menu kedai tom yam lain2 la..  ada tom yam, ada ikan bakan, ikan siakap stim limau dia sedap... yum yum..





bleh buat booking dulu... 013 9955 101 atau 017 8227969

Pasar Ramadhan Indera Mahkota 4



Param ni letaknyer dekat area Mc D indera mahkota tuu... kalau korang dari hospital yg baru bukak tu terus je ikut jln besar nak ke bandar Kuantan... then,, u wont miss this param,
param ni tak lah sebesar param kat masjid negeri atau yg kat stadium negeri tu... tapi boleh laa sbb mcm2 gak ada... 






ini agak rare lah sebab tak semua param ada jual kambing golek



Wednesday, June 24, 2015

Pasar Ramadhan Taman Tas

Ada yang panggil PARAM.. short form utk pasar ramadan, ada yg panggil bazaar ramadan..apa namanyer pon... bendenyer sama... gerai2 yg menjual pelbagai juadah utk kite berbuka puasa.. Kat Kuantan ni memang banyak lah param atau bazar ramadhan ni... CikCloudy setakat ni dah ada la pergi beberapa param nih... untuk entry kali ni.. kite ke bazaar ramadhan kat taman tas...



selain banyak kuih muih.. apa yg rare kat sini ialah .. Nasi Ayam Berlada.. tapi lupa plak nak amik gamba nyer... kalau biasanye ayam nasi ayam tu goreng ngan kicap tu kan.. tapi kalau yg berlada ni.. ayam dia ala2 ayam masak merah...kuah dia lagi cair la dr ayam masak merah.. so.. mcm ada dua kuah la.. kuah sup nasi ayam biasa dan kuah ayam berlada tu...




walaupun gamba not really mengambarkan situasi sebenar, utk CikCloudy, bazaar ni antara pasar ramadhan yang ok la kat kuantan ni... yg ok.. bukan pasar ramadhan yang the best la.. tapi ok laa dari nak bersesak2 kat param kat Masjid Negeri tuu

Thursday, June 18, 2015

10 RESEPI UNTUK 10 HARI PERTAMA PUASA

ni CikCloudy c&p dr whatsapp.... park sini dulu...try nyer tak lagi...

Menu:
1. Ayam Panggang Bermadu
2. Udang Masak Serai Wangi
3. Ikan Siakap Kukus
4. Ikan Masak Berlada
5. Ikan Kerapu Masak Asam Manis
6. Ayam Masak Cendawan Ala Cina
7. Pajeri Nenas
8. Mee Hailam
9. Ketam Bertelur
10. Ayam Kepak Masak Minyak Bijan

________________________________________
Ayam Panggang Bermadu
Bahan-bahan:
1kg kepak ayam
1 senduk besar minyak bijan
2 senduk besar madu (kalau u suka manis, tambahkan lagi )
sedikit serbuk lada sulah (sesuka hati, siapa yang suka pedas, tambahlah lagi)
sedikit garam secukup rasa
Cara memasak:
Gaulkan ayam bersama madu, minyak bijan, serbuk lada sulah & garam hingga rata. Perapkan semalaman atau lebih dan selepas tu, boleh lah dipanggang ayam tu.....
atas
________________________________________
Udang Masak Serai Wangi
Bahan-bahan:
600 gm udang harimau - digoreng setengah masak
4 batang serai
100 gm cili kering
100 gm bawang merah
100 gm cili merah
70 gm bawang putih
70 gm halia muda
3 sudu besar pati asam jawa
30 gm belacan bakar
100 gm pati santan
Garam dan gula secukup rasa
Cara memasak:
1. Kisar halus serai, cili kering, bawang merah, cili merah, bawang putih dan halia muda.
2. Tumis hingga wangi dan masukkan air asam jawa dan sedikit santan cair.
3. Masak atas api sederhana hingga kuah pekat
4. Masukkan pati santan dan udang.
5. Masak hingga naik bau.
atas
________________________________________
Ikan Siakap Kukus
Bahan-bahan:
1 ekor ikan siakap sederhana besar
3 sudu besar sos tiram
2 susu besar sos cili
2 susu besar sos tomato
1 sudu gula
4cm halia - dimayang
3 ulas bawang putih - dimayang
3 ulas bawang besar - dimayang
3 tangkai daun sup(saderi)
1/2 biji limau nipis
garam secukup rasa
Cara memasak:
1. Cuci ikan dan belah dua jangan sampai putus lumur garam dan gula (kurangkan jika tak suka manis).
2. Masukkan ikan dalam pinggan bujur, tabur bahan yang dimayang tadi.
3. Tuang ketiga-tiga sos tadi.
4. Kukus selama 10minit (hingga masak). tabur hirisan daun sup tadi dan perah limau diatasnya.
atas
________________________________________
Ikan Masak Berlada
Bahan-bahan:
3 ~ 4 ekor ikan sembilang
10 biji cili merah - dikisar
2 batang serai - dititik
1 ulas bawang besar - dimayang kasar
2 ulas bawang putih - ditumbuk
1 inci halia - ditumbuk
air limau kasturi
sedikit garam dan gula secukup rasa
Cara memasak:
1. Ikan disiang, lumurkan dengan garam dan kunyit. Goreng dan ketepikan.
2. Dengan menggunakan minyak yang sama tumiskan bawang putih dan halia yang telah ditumbuk tadi. Bila dah berbau harum (garing) masukkan cili merah yang telah dikisar, garam dan gula, kacau dan biar sampai pecah minyak.
3. Masukkan ikan yang telah digoreng tadi dan gaul hingga sebati. Masukkan bawang besar yang dimayang kasar, kacau hingga agak layu.
4. Curahkan air perahan limau kasturi sebelum dihidangkan.
atas
________________________________________
Ikan Kerapu Masak Asam Manis
Bahan-bahan A:
1 ekor ikan kerapu
120gram tepung jagung
1 biji telur ayam
Sedikit minyak
(untuk goreng)
Garam secukup rasa
Bahan-bahan B:
5 ulas bawang merah - dikisar
5 ulas bawang putih - dikisar
3cm halia
1 batang serai - dititik
1 helai daun pandan
3 sudu cili sos
1 sudu cili giling
Sedikit kunyit hidup
3 sudu tomato sos
3 cawan air
Sedikit cuka masak
Garam secukup rasa
Cara memasak:
1. Gaulkan bahan-bahan $b!f (ba $b!g (b dan goreng hingga rangup.
2. Untuk sosnya,panaskan sedikit minyak, tumis bawang putih, bawang merah, halia, daun Pandan dan serai sehingga bau naik.
3. Masukkan cili giling dan kunyit.kacau sehingga naik minyak.
4. Masukkan air, tomato sos,cili sos dan bahan perasa.kacau sehingga mendidih. Tuangkan ke atas ikan yang telah digoreng.
5. Gorengkan bahan-bahan taburan dengan sedikit minyak ke atas hidangan tadi.
Untuk hiasan:
Bawang besar, cili merah, gree pepper, nanas dan timun.
atas
________________________________________
Ayam Masak Cendawan Ala Cina
Bahan-bahan:
1/2 ekor ayam
8 keping Cendawan hitam - direndam 1/2 jam
1 inci halia - dihiris
1 biji bawang besar - dihiris
6 ulas bawang putih - dicincang
4 ~ 5 tangkai cili padi
Sedikit kicap lemak manis
Sedikit sos tiram
Cara memasak:
1. Ayam dibasuh dan dipotong kecil2. Cendawan yang dah lembut ditoskan, buang tangkainya dan dipotong 4 (memanjang).
2. Panaskan minyak dan tumis halia. Bila dah naik bau (halia dah kekuningan) angkat halia dan buang. Kalau tak buang pun tak apa.
3. Masukkan bawang besar, bawang putih dan cili padi. Tumis hingga naik bau baru masukkan ayam. Kacau sekejap.
4. Masukkan kicap dan sos tiram. Kuantiti kicap terpulang. Tak payah letak garam sebab sos tiram dah memang masin. Kalau untuk yang kuat masin, bolehlah letak garam sedikit. Kacau.
5. Selepas tu, masukkan air secukupnya (dalam 2 cawan biasa).
6. Bila dah mendidih baru masukkan cendawan. Kecilkan api dan biarkan hingga kuahnya pekat. (biasanya dalam 10 hingga 15 minit).
atas
________________________________________
Pajeri Nenas
Bahan-bahan:
Rempah tumis (Kulit kayu manis,bunga lawang, pelaga)
Sedikit serbuk kunyit
4 biji bawang merah ]
2 biji bawang putih ] Dihiris memanjang
Biji sawi
gula sikit
garam secukup rasa
Lada merah/&hijau dibelah memanjang (jgn sampai putus)
Nenas dipotong bulat dan 4, rebuskan dan ditoskan air
Cara memasak:
1. Tumiskan rempah tumis tadi masukkan bawang merah dan putih, bila naik bau masukle serbuk kunyit.
2. Kemudian masuk nenas yg dah siap tos tu, gula sikit dan garam secukup rasa.
3. lepas tu masukla pulak lada dan biji sawi (masa masuk lada nie tk usahle sampai lunyai pulak-golek-golekkan ajele kat dlm kuali tu sikit-sikit).
atas
________________________________________
Mee Hailam
Bahan-bahan:
1 kg mee/kueh teow/mee hoon (6/8 orang)
6 biji bawang putih (tumbuk/penyekkan)
rencah ayam/udang/sotong
sos tiram
garam secukup rasa
6 biji cili api
3 sudu besar tepung jagung (cairkan dalam setengah cawan air sejuk)
sayur (kobis bunga/sawi/carrot/baby corn)
Cara memasak:
1. Tumiskan bawang putih dan cili api.
2. Kalau dah garing letakan rencah, kemudian letak air 3 cawan dan garam secukupnya.
3. Masukkan sos tiram setengah botol kecil.
4. Kemudian masukkan air tepung jagung utk pekatkan kuah.
5. Masukkan sayur2 an dan mee.
atas
________________________________________
Ketam Bertelur
Bahan-bahan:
2 ekor ketam yang agak besar dibuang kulit yang keras tu dan dibelah dua.
3 sudu sos tiram
3 sudu sos cili
3 sudu cili yang dah diblend
7 ulas bawang merah
1 ulas bawang putih yang agak besar
sepotong halia
sebiji telur
garam
sedikit gula
sedikit minyak untuk menumis
bawang besar
Cara memasak:
1. Tumbuk cili, bawang putih, bawang merah dan halia tumiskan sehingga bangkit baunya
2. Masukkan secawan air
3. MAsukkan ketam, tutup kuali sehingga 10 minit
4. Masukkan segala sos, gula dan garam secukup rasa
5. Bila semua dah nampak macam sebati, masukkan telur yang dah dipukul,
6. Kacau cepat-cepat supaya telur tak berketul.
atas
________________________________________
Ayam Kepak Masak Minyak Bijan
Bahan -bahan:
Beberapa ketul kepak ayam/drumstick ke apa2 lah
Sesame oil/Minyak bijan
Serbuk lada hitam
Fish sauce/Sos ikan
Bawang putih 5 ulas ( Potong nipis2)
Sos tiram
Cara memasak:
1. Lumurkan ketul2 ayam tu dgn minyak bijan, sos tiram, sos ikan(jgn banyak sesangat - secukup rase). Campurkan bawang putih yg dihiris. Perapkan lbh kurang 1 jam.
2. Sejam kemudian angkat, taburkan serbuk lada hitam (terpulang ikut kepedasan).
3. Panaskan oven, Masukkan dalam oven lbh kurang 30 minit. Setiap 10 minit hendaklah tambah sos ikan terhadap ketul ayam tadi

Bermulanya Bulan Durian Runtuh


Salam 1 Ramadhan... how is your day so far??? Jom kite berlumba2 kumpul pahala...





KOTA BHARU - Umat Islam di negara ini dinasihatkan  bijak guna masa dan menghindari perkara yang boleh mendatangkan kemudaratan sepanjang Ramadan ini.


Mufti Kelantan, Datuk Mohamad Shukri Mohamad berkata, Ramadan adalah bulan yang boleh diibaratkan sebagai ‘durian runtuh’ atau bulan pahala yang dikurniakan ALLAH SWT untuk memberikan ganjaran kepada umat Islam.

“Maka setiap umat Islam itu tidak boleh mengabaikan peluang ini untuk berbuat baik, menghulurkan derma dan sambutlah Ramadan ini dengan satu ketetapan, keyakinan, kesabaran dan kepatuhan yang tinggi kepada ALLAH SWT.

“Hiasi masa kita dengan membaca al-Quran, memahami maksud disampaikan, solat tarawih dan tidak kurang juga mendirikan solat sunat yang lain.

Hayati apa yang terkandung dalam al-Quran dan kaitkan dengan alam persekitaran kita, itulah sebaik-baiknya kita menghargai kekuasaan ALLAH SWT,” katanya kepada Sinar Harian, semalam.

Menurutnya, dunia moden dengan teknologi yang canggih kini semakin mencabar keimanan umat Islam dan sebenarnya masyarakat tidak menyedari, pelbagai anasir negatif boleh timbul melalui kebebasan tersebut.

Beliau berkata, ia termasuklah juga dengan pelbagai pendedahan dan program di televisyen yang kini dilihat semakin tidak menghormati garis panduan Malaysia sebagai sebuah negara Islam.

“Jika kita bijak atur masa, kita tidak akan sesekali lalai dengan program di televisyen yang tidak membantu ke arah kebaikan. Oleh sebab itu, kita mesti atur satu perancangan yang kemas pada bulan puasa ini.

“Sifat orang yang berpuasa adalah menggunakan akal fikiran, mata, telinga, tangan dan tubuh badannya untuk ke arah kebaikan, bukan untuk memfitnah, bukan untuk menyebarkan berita palsu sebagaimana kita lihat di laman sosial,” katanya.

Mohamad berkata, sebaiknya masyarakat perlulah memilih rancangan televisyen yang 'menjerumuskan' ke arah kebaikan dan mendatangkan kesedaran, daripada melihat sesuatu perkara yang maksiat dan mengurangkan pahala pada bulan puasa.

sumber sinar harian

Thursday, June 11, 2015

Hotel Halal di Negeri Pahang


Senarai sijil pengesahan halal bagi hotel negeri Pahang. Tarikh kemas kini pada 29 Mei 2015.

Dah nak masuk ramadhan ni... dah boleh la start carik2 hotel mana nak berbuka kan... kebetulan pulak CikCloudy ada jumpe list hotel yg halal ni kat fb Kuantan.. 



ni yg daerah kuantan







eh.. yg sri manja hotel sijil kena tarik balik la....



yang bawah ni plak hotel sekitar daerah Raub










sumber: FB Kuantan

Tuesday, June 09, 2015

Pray For Sabah



Let us pray for the safety of Sabah... the people and the state... I have friends and family in Sabah...semoga tidak ada lagi gegaran... aameen..

Earthquake in Malaysia... ! Dulu kat sekolah kita belajar, lokasi Malaysia ni bebas dari risiko gempa bumi dan gunung berapi.. 

now...... Allahuakhbar...

Thursday, June 04, 2015

MESIN DEPOSIT SYILING

got this from FB... 

Tempat tempat yang mempunyai Mesin Syiling CIMB
Presint 1
Alamanda Putrajaya Shopping Centre (AmBank)
Blok E 16, Parcel E Presint 1 (Tabung Haji)
Presint 8
Jalan P8C/2, Presint 8 (Bank Rakyat)
Jalan P8C / 1, Presint 8 (CIMB)
Ampang
Jalan Pandan Prima, Dataran Pandan Prima (Tesco Hypermarket)
Bangsar
Bangsar Shopping Centre Office Tower, Jalan Maarof (RHB)
Bukit Bintang
Menara Genesis, Jalan Sultan Ismail (HSBC)
Cheras
Jalan Cerdas Taman Connaught (AmBank)
Jalan Damai Niaga 1, Alam Damai (OCBC)
Jalan Mutiara Timur Satu, Taman Mutiara (CIMB)
Taman Maluri
Jalan Perkasa 1, Cheras (CIMB)
Jusco Taman Maluri Shopping Centre, Jalan Jejaka (AEON-Jusco)
Danau Kota
Starpac Point, Jalan Genting Klang (BSN)
Desa Pandan
No. 33 & 35, Jalan 1/76 (Bank Rakyat)
Jalan Ampang
Menara Citibank (Citibank)
Jalan Memanda 7, Taman Dato Ahmad Razali (RHB)
Wisma Selangor Dredging (Al-Rajhi)
Wisma BSN Jln Ampang (BSN)
Jalan Imbi
Berjaya Times Square 1 (AmBank)
Jalan Pinang
Tower 1, MNI Twins 11 (Kuwait Finance)
Jalan Raja Chulan
Bangunan Ambank Group (AmBank)
Menara Affin (Affinbank)
Jalan Raja Laut
Podium Block, Medan MARA (Bank Islam)
Menara Bumiputra Commerce (CIMB)
Jalan Sentul
Sentul Raya Off Jalan Sentul (Public Bank)
Jalan Tuanku Abdul Rahman
Cawangan Utama (Maybank)
Jalan Tun H.S. Lee
Plaza First Nationwide (Public Bank)
Jalan Tun Perak
Menara Maybank (Maybank)
RHB Centre (RHB)
Jalan Tun Razak
Ibu Pejabat TH, Jalan Tun Razak (Tabung Haji)
Jalan Tun Sambanthan
Wisma Koponas (CIMB)
Kepong
Jalan Ambong Kiri 2, Kepong Baru (AmBank)
Jalan Desa Jaya, Pekan kepong (CIMB)
Leboh Ampang
Bangunan HSBC 2 (HSBC)
Mid Valley
The Boulevard Mid Valley City, Lingkaran Syed Putra (RHB)
Mont' Kiara
Jalan Solaris 1, Solaris Mont Kiara (Public Bank)
Sentul Raya
The Boulevard Shop Office, Jalan 11/48A (CIMB)
Setapak
Jalan Genting Kelang (Affinbank)
Taman Melawati
Taman Melawati, Jalan Bandar 12 (Muamalat)
Wangsa Maju
Jalan Wangsa Delima 11, D'Wangsa KLSC Wangsa Maju (Maybank)
Ampang
Jalan Bunga Tanjung 6A, Taman Muda (Public Bank)
Jalan Wawasan 2/2, Bandar Baru Ampang (Affinbank)
Taman Ampang Utama, Jalan Ampang (UOBM)
Balakong
Wisma Pauson, Jalan Taming Kanan 1, Taman Taming Jaya (CIMB)
Bandar Cheras Selatan
Jusco Taman Equine Store (AEON-Jusco)
Bangi
Jalan 6C/7 (Bank Islam)
Jalan 6C/16 Seksyen 16 (Maybank)
Jalan 8/1, Seksyen 8 (Affinbank)
Kompleks Diamond, Bangi Business Park, Bandar Baru Bangi (Tabung Haji)
Banting
Jalan Besar (CIMB)
Jalan Sultan Abdul Samad (Bank Rakyat)
Batu Caves
Jalan Prima SG 5, Prima Sri Gombak (Maybank)
Bandar Baru Selayang (Maybank)
Cheras
Jalan Kijang 1, Taman Suntex, Batu 9 (RHB)
Damansara
Leboh Bandar Utama, Persiaran Bandar Utama, Bandar Utama (AEON-Jusco)
Damansara Perdana
Mutiara Damansara (Maybank)
Perdana The Place, Damansara Perdana (Hong Leong)
Ijok
Pusat Perdagangan Alam Jaya Bandar, Puncak Alam (UOBM)
Kajang
Jalan Reko Sentral 4, Off Jalan Reko (Agrobank)
Wisma Metro Kajang, Jalan Semenyih (Al-Rajhi)
Kajang Prima, Off Jalan Semenyih (Maybank)
Kelana Jaya
Jalan SS6/14, Kelana Jaya (CIMB)
Kinrara
Taman Kinrara, Section 1, Batu 7/12,Jalan Puchong (Affinbank)
Klang
Jalan Batu Tiga Lama, Kampong Bukit Kuda (Citibank)
Wisma Sh Ng, Persiaran Sultan Ibrahim (AmBank)
Wisma Palmbase,Persiaran Raja Muda Musa (AmBank)
Jalan Kepayang (Standard Chartered)
Jalan Stesen (RHB)
Wisma Esther Robert, Lorong Batu Nilam 4B, Bandar Bukit Tinggi (CIMB)
Lorong Kasawari 4B (Alliance Bank)
Bangunan TH, Jalan Kapar (Tabung Haji)
Pandan Indah
Jalan Pandan Indah 4/34 (CIMB)
Petaling Jaya
Jalan SS21/60, Damansara Utama (Public Bank)
Jalan PJS 11/28A, Bandar Sunway (Public Bank)
Dataran Sunway, Kota Damansara (Al-Rajhi)
Wisma IJM, Jalan Yong Shook Lin (Maybank)
Jalan PJS11/28A, Bandar Sunway (Maybank)
Wisma BU8, No 11, Lebuh Bandar Utama, Bandar Utama (CIMB)
Jalan Sultan (HSBC)
Jalan SS 2/55 (Alliance Bank)
Bangunan UOB, Jalan Othman (UOBM)
Jalan PJU 7/4, Mutiara Damansara (Tesco Hypermarket)
Jalan 52/2, Section 52 (CIMB)
Puchong
Jalan Puteri 2/3, Bandar Puteri (Public Bank)
Jalan Puteri 1/1, Bandar Puteri (AmBank)
Jalan Tk1/11a, Taman Kinrara, Seksyen 1, Batu 7 1/2 (AmBank)
Jalan Puteri 1/2, Bandar Puteri Puchong (Standard Chartered)
IOI Boulevard Jalan Kenari 5, Bandar Puchong Jaya (RHB)
Jalan Kenari 1, Bandar Puchong Jaya (CIMB)
Rawang
Jalan Pusat Bch 1a, Bandar Country Homes (AmBank)
Jalan Rawang 1, Bandar Baru Rawang (Muamalat)
Jalan Maxwell (RHB)
Jalan Bandar Rawang 2, Bandar Baru Rawang (Maybank)
Jalan Bandar Rawang 2, Pusat Bandar Rawang (CIMB)
Seri Kembangan
Jalan Perusahaan 2 (Public Bank)
Jalan Perusahaan 2, Off Jalan Kolej, Taman Jinma (AmBank)
Persiaran Akademi Perdana, Taman Equine, Bandar Putra Permai (Maybank)
Jalan Sungai Besi Indah 1/21, Taman Sungai Besi Indah (Alliance Bank)
Shah Alam
Jalan Sepadu B25/B, Taman Perindustrian Axis, Section 25 (Public Bank)
Wisma PKNS (BSN)
Laman Seri Business Park, No. 7, Jalan Sukan, Seksyen 13 (Muamalat)
Jalan Niaga 16/3A, Seksyen 16 (RHB)
Medan Setia Alam, Persiaran Setia Impian, Precinct 8 Setia Alam Seksyen U13 (RHB)
Persiaran Perbandaran Section 14 P.O Box 7109 (Maybank)
Jalan Pinang B18 /B, Seksyen18 (CIMB)
Jalan Pelabur B/23B Seksyen 23 (Bank Rakyat)
Jalan Tengku Ampuan Zabedah D9/D, Seksyen 9 (Hong Leong)
Wisma Sunway Mas, Jalan Tengku Ampuan Zabedah C9/C, Seksyen 9 (UOBM)
Jalan Plumbum S7/S Pusat Komersial Seksyen 7 (Kuwait Finance)
Jalan Aerobik 13/43 (Tesco Hypermarket)
Subang Jaya
Jalan SS17/1A (Al-Rajhi)
Jalan USJ10 /1G (Maybank)
Jalan SS19/6 (Hong Leong)
Persiaran Subang Permai, USJ 1 (Mydin)
Sungai Besar
Jalan Menteri (Bank Rakyat)
Johor Bahru
Bangunan City Plaza, Jalan Tebrau (Citibank)
Jalan Persisiran Perling,Taman Perling (Public Bank)
Jln Harimau Tarum, Taman Century (Standard Chartered)
Johor Bharu City Centre, Jalan Wong Ah Fook (Maybank)
Jalan Molek 2/2, Taman Molek (Kuwait Finance)
Kluang
Jalan Dato' Haji Hassan (OCBC)
Kota Tinggi
Jalan Niaga 2,Pusat Perdagangan Kota Tinggi (Agrobank)
Jalan Ahmad Ujan Taman Kota Besar (Hong Leong)
Masai
Jalan Permas Jaya 10/2, Bandar Baru Permas Jaya (Alliance Bank)
Muar
Jalan Maharani (OCBC)
Pusat Dagangan Bakri, Jalan Bakri (Hong Leong)
Parit Jawa
Jalan Dahlia 1/1, Taman Dahlia, Jalan Abdul Jabbar (BSN)
Pasir Gudang
Jln Mawar 1, Taman Mawar (Hong Leong)
Pontian
Jalan Delima 2, Pusat Perdagangan Pontian (Bank Rakyat)
Jln Delima Pusat Perdagangan Pontian (Hong Leong)
Segamat
Jalan Genuang (Hong Leong)
Skudai Jalan Nakhoda 1, Taman Ungku Tun Aminah (AmBank)
Jalan Perwira 17, Taman Ungku Tun Aminah (Maybank)
Tangkak
Jalan Muar,Tangkak (RHB)
Yong Peng
Jalan Besar Taman Sembrong Baru (Bank Rakyat)
Jasin
Bandar Baru Jasin (BSN)
Melaka
Plaza Melaka, Jalan Hang Tuah (RHB)
Graha Peladang, Jalan Hang Tuah P.O. Box 173 (Maybank)
Jalan Munshi Abdullah (Maybank)
Jalan Ong Kim Wee (Hong Leong)
Bangunan TH, Jalan Banda Kaba (Tabung Haji)
Mydin Mall MITC, Hang Tuah Jaya Ayer Keroh (Mydin)
Kuala Kelawang
Jalan Pertang (Agrobank)
Nilai
Jalan BBN 1/2F, Bandar Baru Nilai (Bank Rakyat)
Seremban
Jalan Rasah (Public Bank)
Jalan Dato' Lee Fong Yee (Public Bank)
Jalan Dato Bandar Tunggal (BSN)
Jalan RJ 6/8, Taman Rasah Jaya (AmBank)
Wisma Great Eastern, Jalan Yam Tuan (Muamalat)
Jalan Dato Sheikh Ahmad (Bank Islam)
Jalan Dato' Bandar Tunggal (Maybank)
Jalan Dato' Bandar Tunggal (Hong Leong)
Wisma Dewan Perniagaan Melayu, Jalan Dato Bandar Tunggal (CIMB)
Bentong
Jalan Loke Yew (UOBM)
Kuantan
Jalan Bank (BSN)
Jalan Tun Ismail (Agrobank)
Lorong Pandan Permai 2/2, Pandan Permai, Jalan Gambang (Maybank)
Bangunan BCB 32 Jalan Bank (CIMB)
Raub
Jalan Dato Abdullah (Bank Rakyat)
Butterworth
Prangin Mall, Jalan Dr Lim Chwee Leong (CIMB)
Georgetown
Jalan Sultan Ahmad Shah (Citibank)
Jln Macalister (BSN)
Jalan Jelutong (Maybank)
Jalan Perusahaan Auto-City (Hong Leong)
Prai
Jalan Chain Ferry, Taman Inderawasih (Maybank)
Ipoh
Persiaran Bercham Selatan 2 (Public Bank)
Jalan Silibin, Jelapang (Public Bank)
Jalan Sultan Idris Shah (Public Bank)
Pusat Perdagangan Greentown, Persiaran Greentown 5 (Agrobank)
Kompleks Islam Darul Ridzuan Jalan Panglima Bukit Gantang Wahab (Bank Islam)
Jalan Silibin (Maybank)
Susuran Stesen 18 (Maybank)
Persiaran Greenhill (HSBC)
Jalan Canning Estate (CIMB)
Taiping
Jalan Berek (OCBC)
Tanjung Piandang
Jalan Piandang 1, Taman Piandang Indah (BSN)
Teluk Intan
Jalan Intan 5, Bandar Baru (Bank Rakyat)
Kangar
Jalan Indera Kayangan (Agrobank)
Alor Setar
Jalan Sultan Badlishah (BSN)
Jalan Tunku Ibrahim (RHB)
Jalan Sultan Badlishah, P.O Box 82 (Maybank)
Bangunan Tunku, Jalan Tunku Ibrahim (CIMB)
Jalan Sultan Badlishah (Hong Leong)
Baling
Bangunan UMNO, Pekan Baru (Bank Rakyat)
Gurun
Jalan Sg. Petani (Bank Rakyat)
Langkawi
Jalan Pandak Mayah 1, Pusat Bandar Kuah (Maybank)
Sik
Jalan Tunku Ibrahim (Public Bank)
Sungai Petani
Jalan Legenda 1, Legenda Heights (Maybank)
Jalan Perdana Heights 2/2, Perdana Heights (Affinbank)
Jalan Legenda 10, Legenda Heights (Hong Leong)
Kota Bahru
Jalan Kebun Sultan (Public Bank)
Jalan Pintu Pong (BSN)
Bangunan Yakin, Jalan Raja Perempuan Zainab II, Kubang Kerian (Agrobank)
Jalan Raja Perempuan Zainab, Bandar Baru Kubang Kerian II (Bank Islam)
Jalan Mahmood P.O. Box 108 15710 (Maybank)
Wisma Square Point, Jalan Pengkalan Chepa (CIMB)
Jalan Padang Garong, Section 12 (Hong Leong)
Tanah Merah
UMNO Building (Jalan Dato' Nik Mustapha) (Maybank)
Bandar Tanah Merah (Bank Rakyat)
Kemaman
Jalan Kubang Kurus (Bank Rakyat)
Kuala Terengganu
Jalan Padang Hiliran (Bank Islam)
Taman Tanjung Permata,Kampung Gong Badak, Jalan Batu Rakit,Gong Badak (Bank Rakyat)
Jalan Sultan Ismail (CIMB)
Jalan Sultan Mohamad (Mydin)
Jalan Sultan Ismail (UOBM)
Jalan Sultan Ismail (Maybank)
Marang
Pekan Bukit Payong (BSN)
Paka
Jalan Besar, Pusat Niaga Paka (Maybank)
Beaufort
Lo Chung Park (Public Bank)
Inanam
Phase 1, KK Taipan (Hong Leong)
Kota Belud
Kompleks Centenary Jalan Sabar (Public Bank)
Kota Kinabalu
KK Taipan Inanam, New Township, Jalan Tuaran (Public Bank)
Menara MAA Lorong Api-Api 1, Api-Api Centre (Public Bank)
Jalan Centre Point City Parade Centre Point Sabah (Public Bank)
Alamesra Plaza Utama Kuala Menggatal (BSN)
Lintas Station Complex, Jalan Lintas, Luyang (RHB)
Beach Street P.O. Box 10862 (Maybank)
Harbour City Jalan Pantai Baru, Sembulan (Bank Rakyat)
Hongkong Bank, Jalan Gaya (HSBC)
Block K, Sinsuran Complex (Alliance Bank)
Block 3, Lorong Api-Api 2, Api-Api Centre (Hong Leong)
Jalan Pantai, Locked Bag (Hong Leong)
Papar
Jalan Besar, Pekan Papar (Public Bank)
Penampang
Donggongon New Township, Jalan Tapikong (Public Bank)
Kota Sentosa
Blok 233, Kuching North Land District, Cinmuk Commercial Centre (BSN)
Kuching
Stutong Parade, Jalan Setia Raja (Public Bank)
Jalan Kulas (RHB)
Wisma Satok, Jalan Satok P.O. Box 1963 (Maybank)
Bangunan Binamas, Jalan Padungan (HSBC)
Jalan Satok, K.T.L.D Jalan Satok (Kuwait Finance)
Sri Aman
Jalan Hospital (Bank Rakyat)

Monday, June 01, 2015

A Movie Worth Watching



it's 2.34am

just finished watching Rudderless, a movie released in 2014 




heartbreaking..


The story tells of Sam, who went from a successful businessman to a drunk living on a boat due to losing his son, Josh, two years ago. Josh shot and killed six fellow students before killing himself on his campus. Sam begins to listen to Josh's songs when his ex-wife decides to share Josh's personal effects. One night, he sings one of those songs at Trill's Tavern, which impressed Quentin. Quentin gets close to Sam and manages to persuade him to start a band to sing the songs, with only Sam knowing the songs' origin. The band turns out to be quite a hit. But one night, Josh's ex-girlfriend Kate comes and says that its wrong to sing Josh's songs.

Sam and the band keep playing gigs until one day they got a shot a a big break gig. Right before they're up, Kate shows and reveals the songs' origin to Quentin, who then agrees with her and decides to quit the show. Sam make amends with Josh's past by visiting the memorial place of the shooting, giving Josh's songs to his ex-wife for her to listen, and encouraging Quentin to go back doing music. Finally, Sam sings one of Josh's songs one last time, acknowledging the song's origin and telling Josh's message through the song.


source: imdb


it has been quite awhile since i last watched this kind of movie... the story line is something of mind blowing.. well how do you pick up the pieces of your life and move on after your son shot dead 6 innocent people... such a huge theme kann... 

and of course billy crudup is so maturely good looking (ada ek maturely good looking?
haha... 

another thing... most of the songs in this movie are very catchy... u will love the song rigt away...