nuffnang

Saturday, August 22, 2009

Tensionnyer Servis Bank Islam

Nak citer nih...

Aku ada buka akaun ngan Bank Islam semata-mata utk masuk Al-Awfar skim tu... yg simpan n ada chance utk menang cash up tp RM100 000.00 tu... so... aku g lah cawangan Bank Islam kat Kuantan nih... masa nk activate kad ATM, ada prob apa ntah ngan system dia (ni masa aku dok kat kuanter la ngadap person in-charge kat kaunter amik kad ATM tu.. sangat lama tunggu... again system dia mcm ada prob... then dia kata... ok settled dah ( proses buka akaun) tapi kad awk kena dtg kaunter ni balik sebelum kad nih boleh diguna kan... aku pun pk oklah.. lagi pun tade la urgent sangat nak guna kad tu kan..
so... last week.. aku g la plak kat Bank Islam sebab ingat nak top up duit kat akaun tu la kan to get more chances to win.. hehe... alih2 the person behind the counter tu ckp... kena buat kad baru sebab aku datang after 2 weeks... hahhhh!! what the... @3^%$??? Hari tu tade cakap pun aku kena dtg dlm masa 2 minggu... pastuuuu yg best nyer.. akaun nih tade buku akaun... haiyakkk... pakai kad je... apa2 hal nak kuar kan duit tu, the only way is thru the card je... kalu menang 100 000.00 pun kuar pakai kad jek??? huhuuu... nak dapat kan kad baru kena charge RM8, dah la masa buka akaun kad tu dah kena charge RM8 dah.. aku berulang kali cakap yg aku tak diberitahu yg aku kena datang dalam masa 2weeks... masa tu aku sgt cuakkk... sebab agak kurang friendly lah itu lady behind the counter.. iskkk...
I was not feeling (still am not willing) to pay RM8 for the card... I was hoping to get some sort of pertimbangan dari depa la kan... to waive that RM8. Tapi, apa kan daya... last2 aku berlalu pergi tanpa dapat guna itu kad... otw nk kuar tu ada gak aku dok intai2 complaint form... tade la pulak.. aku dlm hati dok pk nak anta email je la kat customer service Bank Islam... tapi ada kah mcm aku berkira sangat dgn RM8 tu?
Well... not really... tapi aku geram lah.. sebab aku tak diberitahu langsung kena dtg balik dalam masa 2 minggu... lagi pun aku actually dah ada sejarah agak2 hitam (well tade la itam sangat.. agak2 grey lah kot) dgn Bank Islam nih.. aku dulu pakai credit card Bank Islam, masa mula2 nak buat credit card tu.. aku sangat angin dgn servis nyer.. masa tu Bank Islam cawangan Kuantan ni kat tempat lama lagi..dekat Jlan Teluk Sisek, dekat ngan Trafic light ke Tanjung Lumpur tu... eh..berbalik kpd citer td... org yg uruskan permohonan kredit kad aku tu punyer lah lama break nyer.. aku kena tunggu terconggokkk je.. padahal masa dia balik dari break dia tu, dia dah lalu depan aku.. dah tgk aku ada situ.. pastu aku tgk pc atas meja dia, (depan aku la) dok blinking2 YM nyer (ada org dok msg kat yahoo messenger dia) pastu masa dia dok entertain aku pun dok blinking2 lagi YM dia... gerammmm je aku tengok... ingat aku tatau benda tu YM...
later... aku bgtau kawan aku yg laki dia keje situ... dia kata memang staff tu bermasalah sket.. haiyaa. staff yg bermasalah ditempatkan pulak keje layan customer... iskkk geram tul...
pastu lagi satu... pak guard kat Bank Islam nih kan.. pantang tau kita tengok2 handphone kita... walaupun kita dah silent phone, dan bukan nyer berborak kat handphone... dia still datang tergur cakap tak leh guna handphone... nak sms tanpa ada sebarang bunyi pun takleh... huwaaa..
pastu satu lagi, masa aku pakai kredit kad bank islam tu.. deposit machine dia sokmo laaa out of service nyer... dah la jauh nak kena ke bandar nak bayar.. bila sampai takleh nak guna plak.. itu dulu la.. antara sebab aku stop pakai kredit kad bank islam...
and this year aku macam ala-ala nak make peace la ngan Bank Islam nih, sebab nak buka akaun Al-Awfar tu kan... tapi gini plak jad nyer... uwaaaaa... aku masukkan dlm RM100 je duit dalam akaun tu... menang pun tak lagi... tapi ni aku dah nak rugi Rm16. Ni g mcm nak merajuk balik ngan Bank Islam nih...
dah tuuu macam manaaa??? Bengkekk betul rasa hati nak kena bayar another RM8 for that freakkin' card!! arghhhh...

1 comment:

pijankodok said...

salam...
sis, mmg bank islam nyer servis mmg teruk... lain dia cakap lain dia sampaikan... baik dari perkhidmatan kad kredit hinggalah pinjaman... kekadang hak kita pun diaorg boleh pertikaikan... so sis, u ada resit x masa pembayaran..? pergi la checking balik.. klau rasa mcm xpuashati lagi.. xyah buat..