nuffnang

Saturday, September 17, 2011

Bunohan Goes International

Filem 'Bunohan' Diedarkan Peringkat Antarabangsa



Faizal Hussein merupakan salah seorang pelakon filem Bunohan.


PETALING JAYA: Filem Bunohan yang ditayangkan pada Festival Filem Antarabangsa Toronto ke-36 (TIFF) minggu lalu akan turut ditayangkan di United Kingdom, Perancis, Jerman, Australia dan New Zealand.

Menurut pengarahnya, Dain Said, filem tersebut telah berjaya mendapat pengedaran antarabangsa bersama Universal Pictures bagi negara-negara berkenaan.

“Filem ini telah mendapat persetujuan daripada pihak Universal Pictures untuk diedarkan ke United Kingdom, Perancis, Jerman, Australia dan New Zealand,” katanya.

Dain sudah kembali ke Malaysia dan bersedia untuk berkongsi pengalamannya sewaktu menyertai tayangan perdana di Toronto yang diadakan bermula pada 17 hingga 24 September ini.

Filem tersebut dibintangi Faizal Hussein, Zahiril Adzim dan Pekin Ibrahim. Ia turut dibantu oleh Bront Palarae, Nam Ron, Wan Hanafi Su, Sofi Jikan, Amerul Affendi, Hushairy Hussein dan Jimmy Lor.

Selain itu, model tinggi lampai Tengku Azura dan pengarah filem indie Ho Yuhang turut terlibat dalam filem ini.

Filem ini diterbitkan oleh Nandita Solomon sementara Tim Kwok dari Entertainment Convergence pula bertindak sebagai penerbit bersama.

1 comment:

Emily Comel said...

ceh teruk nye i, i taktau lgsg psl movie nie, padahal 2 2 hero cite tu my fav actor..adoi!bile cite nie ek?