nuffnang

Sunday, April 08, 2012

Ayah Bas Ni Hebat, Kerusi Dia Ada TV

Happy Sunday morning people!

Syukur kepadaNya kita masa dibangkitkanNya hari ni...

Hari ni semangat nak buat entry pasal my experience naik bas Sani Express yang ada personal movie screen kat each seat! Sebelum ni aku pernah baca kat blog cik jejariruncing pasal dia kejakunan naik Sani Express yg ada skrin kecik kat seat tu. So, baru-baru ni aku dah merasa laa.. hehe.. serious jakun okeh.. yg best nyer.. ada budak kecik umur dalam 4-5 tahun yg travel ngan mak dia dok seat sebelah my single seat. Bila bapak dia call.. dia cakap kat bapak dia... (sila rujuk title entry ni ). Memang budak tu tak tido langsung sepanjan g 5 jam journey tu. Dia tgk movie apa ntah, pastu gelak kuat2.. penat la mak dia dok control dia.. hehe.. comel..




ni lah rupanyer... oklah citer dia.. sempat la aku abis tgk 2 movies.. headphones disediakan sekali.. tp sebab bunyi bas bising..sound tak berapa nk jelas.. aku tgk Nur Kasih n 3,2,1 Cinta
Tapi kan.. aku tak berapa nak paham citer Nur Kasih tu la.. apsal last2 tu Nur macam balik umah and Aidil kenalkan kat sume orang. all these while dia g mana? Aku paham la Rahim Razali tu Aidil, Afida Es tu Nur.. so Adam meninggal masa tengah dok depan lukisan tu ke? Pastu last scene yg dia jumpe anak dia tu aku tak dengar dia cakap apa.. anyone can enlighten me on dat? :)

Owhh.. one more thing...
yg paling best nyerrr.. ada power point la pulakkk kat setiap seat! Nak ber-laptop ke, nak charge bateri digi-cam ke... wahh.. sangat marvelous tauu!



Tak ke awesome tuu! Tak payah risau bateri handphone abis... tu aku tengah charge handphone la tu... then aku post la gamba2 ni kat whatspp group aku.. ada la sorang kawan ni cakap.. wahhh best nyer.. tp bukan ke bas sani yg accident tu ke? iskkkk... potonggg betul tauuu.. Maybe facilities ni ada sebab Sani Express nak bangkit kembali la kan lepas bertalu-talu accident dahsyat beberapa tahun lepas.

Tapi, memang so far services by Sani Express yang paling awesome berbanding dengan bas ekspress lain. Pilot2 bas Sani ni takde nak marah org tak tentu pasal, takde nak menggatal ngan passenger (yess.. aku pernah tgk ada passenger yg kena bebel ngan dreba sebab malas nk letak beg sendri kat dlm tempat storage bag kat bas tu). Satu lagi, kalau kita lambat sampai utk naik bas atau tak sampai2 kat terminal bas, pilot2 Sani Express akan call tanya, (masa beli tiket dia akan tanya nama kita and kena bagi no telefon).

Satu lagi service yg aku nak tengok Sani Express buat... something like loyalty card, everytime beli tiket sani dapat point, pastu after dah kumpul ribu2 point leh redeem tiket free atau pun lagi best dpt free stay kat Hotel Sani (Yess..sani dah ada hotel youuu!)

Okeh... sekian entry tak berbayar mem-promote SANI EXPRESS :)




No comments: