nuffnang

Thursday, May 05, 2011

Utusan Malaysia

Dari perkiraan aku yg tak berapa nak tahu ni... aku berpendapat suratkhabar Utusan Malaysia sudah mengalami kekurangan pembaca. Betul? Maybe yes, maybe no... tapi dari sedikit observation aku ada betulnya. Satu: aku tengok dari aspek jualan suratkhabar Utusan Malaysia ni di kedai-kedai... di 7-11 di kedai-kedai runcit... etc... ada bukti kukuh sebab disuatu kedai yang ada berkepentingan dengan aku... suratkhabar yg kecik2 berpuluh2 copies sehari abiss.. tapi Utusan Malaysia nak laku 5 copies pun susah beb! Sampaikan pekedai pun dah kurangkan copies..



Punca? Sebab? Saiz Utusan Malaysia.



Suratkhabar lain kan semuanya dah jadi kompak (compact) hehe... it's not an in-thing nowadays to be reading space consuming newspaper... memang tak praktikal pun nak baca suratkhabar nak kena ada ruang besar.. if baca sambil duduk atas kerusi lagi laa lenguh tangankan... kalau baca Harian Metro ke Kosmo ke... Berita Harian ke... senang je kan... lagi pun lagi smart la baca suratkhabar kecik2 ni di khalayak ramai... contohnya dalam bas, depa tangan sket je dah boleh baca kan.. tapi if suratkhbar Utusan Malaysia yang besar tuuu memang tension lah org sebelah..







No comments: