nuffnang

Friday, October 08, 2010

Redmummy.com The Whole Enchilada

Aku nak bagi nickname baru kat RM the nickname is..
macam tajuk entry ni la.. redmummy.com the whole enchilada

apa ke benda enchilada tu.. chili lada apa??

en·chi·la·da

pronunciation - [en-chuh- -lad-uh]

maksud pertama

–noun Mexican Cookery .
1.
a tortilla rolled and filled with a seasoned mixture, usually containing meat, and covered with a sauce flavored with chili.

Maksud Kedua

2.
whole enchilada, Slang . the entirety of something, esp. something impressive or outstanding: contoh ayat; She has a job with money, prestige, and satisfaction—the whole enchilada.

Ok.. yang makna enchilada yg aku maksudkan utk redmummy.com ialah yg kedua tu la.. sebab nyer, the meaning sangat2 menepati blog redmummy.com
senang cakap, the whole enchilada (sebut ujung dia bukan bunyi lada tau.. tapi mcm ala2 latha) maksud nyer macam.. macam-macam adaaa lah!

For me, walaupun blog tu namanyer keibuan sebab ada mummy kan, tapi yg bukan mummy pun sesuai baca. Banyak info menarik tak kiralah kita ni single ke married ke, lelaki ke perempuan ke.. yg paling impressive nyer, komitmen dia kat blog la.. tiap2 hari ada update.. bukan satu je pulak tuuu


antara entries yg menarik..


kena audit dengan LHDN ----> kagummm.. LHDN bertangga kat umah?? wahhh first time nih kat Malaysia...

rahsia bini
---> sangat terpegun dengan betapa organize nyer.. sangat ter inspirasi...

paris ------> yang diingin2 kan akhir nyer tercapai jua.. the power of dream

Traveling tips yg tak pernah aku jumpe kat mana2 buku or majalah - a print out of currency converter dan yg selalu kita lupa time travel...waktu solat.. pun ada di print out gak.. other than that I belajar simpan ukuran badan sesapa yg ada kepentingan dengan kita la kan.. so senang nak beli baju ke, suar ke, kasut ke..meaning bawak measuring tape bila travel n shopping, senang hidup.. very well prepared lah! i like...

p/s: satu lagi sebab y RM ni menarik n ramai readers. (yg lelaki juga). sbb ada kawan aku cakap kak red tu hot! ehh.. bukan aku cakap tau.. sebab sebelum kawan aku cakap mcm tu.. tak pernah pun terlintas di benak ku akan ke-hot-tan nyer..aku hanya nampak kecomelannyer je sbb kalu aku yg perempuan nampak dia hot... sangat pelik kan.. hahaha..


note to self: nak blog glamer.. kena hot! erkkk... jom ke marie france skarang...

No comments: