nuffnang

Tuesday, August 31, 2010

Merdekakah Kita?

Rata-rata blog buat entry merdeka.. so CikCloudy pun kena buat entry merdeka jugak lah yer?

Well.. dah 53 tahun merdeka, kalau orang, dah tua dah tu kan.. so dah tua gak la negara kita nih..

I'm gonna be very cliche in this entry.... lantak lah.. :)

Yes, I am thankful for what Malaysia has achieved so far, but let's not forget for what Malaysia has become today, yes I am talking about all those social ills among teenagers (adults too!), crime rates is increasing, the declining of moral values... too many to list them out..

Looking at newspapers headlines today really make me sad... sedih dgn mcm2 jenayah, kekejaman terhadap ibubapa, penderaan kanak2, pembuangan bayi.. again.. too many to list out

anyway, tadi terbaca pasal polis sedang mencari orang ni..


Mohd Kahirilzul (dicari polis)
Mohd Kahirilzul (dicari polis)

Bapa gadis mangsa rogol, bunuh pula meninggal


KOTA BHARU: Ketika perogol dan pembunuh Norilia Nabila Rosnata, 19, hingga kini masih bebas, keluarga gadis malang itu terus menempuh dugaan hidup apabila bapanya meninggal dunia Sabtu lalu akibat barah tekak.

Hingga akhir hayatnya, Rosnata Yusuf, 48, tidak berpeluang menatap wajah anaknya itu kerana ketika jenazah Norilia Nabila disemadikan selepas ditemui pada 20 Julai lalu, beliau dalam rawatan di Hospital Universiti Sains Malaysia (HUSM).

Ibu mangsa, Sharibanu Ab Hamid, 45, berkata beliau pasrah terhadap kejadian malang yang menimpa anaknya dan kini disusuli dengan kematian suaminya.

“Saya pasrah terhadap dugaan hidup yang dihadapi ini. Suami baru saja meninggal dunia kerana barah tekak, selepas kira-kira 40 hari anak kami (Norilia Nabila) ditemui mati akibat dibunuh.

“Setiap kali memandang kubur mereka yang terletak di seberang jalan dari rumah, perasaan saya menjadi sayu dan sebak sehingga menitiskan air mata me-ngenangkan keletah masing-masing ketika hayat mereka.

“Dua kejadian malang ini menyebabkan saya tidak bersemangat untuk menempuh Ramadan dan Aidilfitri yang bakal menjelang,” katanya ketika ditemui di rumahnya di Tunjong di sini, semalam.

Pada 20 Julai lalu, mayat Norilia Nabila ditemui terikat pada sebatang pokok di tebing sungai Estet Sungai Bagan dekat Machang oleh seorang penoreh yang ke sungai itu untuk menangkap ikan.
Mangsa yang dilaporkan hilang dari rumahnya pada 16 Julai, turut dirogol sebelum dibunuh penyerang yang dipercayai dikenalinya.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Machang, Deputi Superintendan Che Malek Bedot, berkata susulan pembunuhan kejam itu, pihaknya sedang memburu seorang pemuda, Mohd Khairilzul Izwady Mat Nor, 26, yang turut ada rekod jenayah, kerana disyaki dapat membantu menyelesaikan kes berkenaan.

Orang ramai yang mengetahui kedudukan Mohd Khairilzul Izwady diminta menghubungi Ketua Bahagian Siasatan Jenayah Polis Machang, Asisten Superitendan Kamal Azural Muhammad, menerusi telefon 09-975 1222 dengan segera atau mana-mana balai polis berdekatan.

-Berita Harian

No comments: