nuffnang

Friday, January 01, 2010

Wajib Baca: How To Win Friends and Influence People

Jika dalam senarai azam tahun baru anda ada terselit - Read More Books - atau - tahun 2010 ni saya ingin baca lebih banyak buku selain dari majalah remaja atau mangga.. CikCloudy ingin mencadangkan buku How To Win Friends and Influence People oleh Dale Carnegie. Buku ni bagi aku boleh la diibaratkan antara buku wajib dibaca oleh semua orang. Buku ni cerita pasal komunikasi sesama insan. Pasal...

1.Bagaimana dengan cara komunikasi yang betul kita boleh dapat apa sahaja yang kita hendak.


2. Dengan komunikasi yg betul hidup kita akan menjadi lebih bahagia tanpa tekanan dari boss, salah paham denganrakan sekerja, kawan2, kaum keluarga.





the first rule yg Dale Carnegie ni ketengahkan dalam bijak berkomunikasi dan dalam hubungan sesama insan ialah... never ever mengkritik orang... jika kita hendakkan sesuatu perubahan sikap, disiplin seseorang jangan sekali-kali mengkritik orang tersebut kerana cara itu tidak betul dan tidak akan berkesan utk menambah baik keadaan.


Buku ini banyak membuka mata aku dari segi mcm mana kita perlu berhubungan dengan seseorang, macamana menjadi a better person dengan memahami cara berkomunikasi dengan betul. Seriously aku recommend semua orang baca buku nih. I am sure dalam versi Bahasa Melayu pun ada.. jap... tanya pak google..
haaa.. ada pun.. ni dia...
Baca tau... kat kedai buku Popular n MPH for sure ada buku nih..

1 comment:

Matjoe said...

hi cloudy, thanks for the suggestion. actually aku pernah dgr that kind of title but tak pernah baca.

still remember tajuk album terrorvision back in my form 3 year. how to make friend and influance people. wonder what happen to the band now...