nuffnang

Tuesday, December 10, 2013

Post Banjir 2013

Lama tak update blog...banjir punye pasal abis haywire rutin kehidupan.. Tp alhamdulillah...diri ini masih bernyawa..masih punyai tempat berteduh...dan makin lebih memahami makna sekelip mata kita boleh hilang segalanya..

Bila dlm kesusahan mencari tempat berteduh yg selamat..barulah kite sedar betapa selama ini banyak benda yg kite take things for granted...

Di Kuantan ari ni masih lagi ada yg tidak dpt pulang ke rumah masing2. Ada yg masih lg x dapat pergi kerja...dan xkurang juga yg berkira2 mencari penempatan baru yg jauh dr risiko banjir.. Dec 2014 bakal tiba dlm masa setahun..tpi itu bkn jangkamasa yg lama...ramai yg sudah serik dengan pengalaman rumah dimasukki air..

1 comment:

Unknown said...

Salam, saya kagum dengan penduduk pantai timur yang bukan setahun tapi berpuluh tahun (sejak awh Mak saya belum lahir (1926)macam lali dan tabah menghadap dugaan dan musibah ini!
Tetapi tahun ini bah agak sangat berbeza kerana ade keluarga saya yang selamat tidak ampoh air di Pekan Kuantan. Tetaoi ade di Chukai dan Temerloh kena,
Saya doakan dengan billion- billion wang Kjaan yang ade dapat satu hari kesan negatif banjir ini terus diatasi dan tiada lagi kematian dan kerosakan harta benda dan kesulitan mangsa-mangsa!
Bukan sengkat hingga March 2014 dengan wave after wave, semoga Allah melindungi ummat kita yang teranaiyai (penyelamat enggan memberi mangsa naik bot/lori) dan dihina (makanan tiada/tak cukup dicatu/dinafi) dan diherdek (mintak pampers lebih). Yang menjadi duri dalam daging bangsa sendiri!!
Satu hari giliran mereka pasti tiba kerana Allahu Akbar.
Wassalam