nuffnang

Tuesday, March 12, 2013

Instagram Artis & Selebriti Malaysia

Apa mcm tajuk entry? gempak semacam... :)

Wartawan hiburan dan blogger hiburan skang ni dah tak payah susah nak cari artis nak amik gamba n tahu pasal what is up with artis2 ni... instagram kan ajelah... tengok instagram depa je dah buleh buat byk cerita kan kan... haha jgn ada wartawan or blogger yg marah sudah ler, tapi betul apaaaa... byk je yg kita baca news pasal artis tu yg mana sumber nya adalah dari gambar instagram yg di post oleh artis atau selebriti tersebut sendiri.

satu lagi... dgn jutaan followers yg ada, bayangkan lah peranan dan pengaruh yg artis tersebut ada. Dan bayangkanlah what they can do in terms marketing sumtin! Kalau dulu femes blogger dapat buat entry berbayar yg promote certain2 barang tuu.. skang ni tak main dah la blog2 ni... senang lagi pakai instagram. Kalau sblm blogger, iklan kat tv kan.. tp iklan tv kan mahal.. pastu target audience kena pk plak time mana sesuai.. tapi dengan instagram ni sah2 la followers yg juta2 tu adalah specific target. Alaa.. malas la nak citer details tp lebih kurang macam ni la.. contohnyerrr followers lisa surihani mesti akan tergoda nak beli jugak bila lisa tunjuk dia pakai krim a, pencuci muka b.. tak payah kempen lebih2 pun amik gamba je dgn produk tu teruss melambung kott sales produk tu. macam di Amerika la kan, pantang Oprah sebut je brand apa yg dia pakai, yg dia suka... abiss laa mencapai langit la sales produk tuuu..

Apa yg CikCloudy perhatikan.. ramai dah yg cepat tangkap cara iklan camni.. cthnyer CikCloudy tgk jovian ada hadiah kan few celebrities dgn rekaan pakaian dia yg cantik2 tuuu... serious good marketing strategy! Win-win situation gituuu... 


Pastu yg tak leh blah nyer, ramai lah pulak followers yg  sebenarnyer jd followers sbb nak jual barang jugakkk... tetiba muncul kat komen instagram lisa, (contoh je ni) dptkan pati collegen asli, bli lah rumpai laut.. bla bla ... hehe...


(ye saya tahu entry ni akan lebih menarik kalau ada gamba, tp malas nk carik)

No comments: