nuffnang

Wednesday, September 29, 2010

Nak Buat Bisnes Apa Yer?

Lately nih ramai orang-orang disekeliling aku yg dok pikir nak buat bisnes. Tapi, persoalannya, nak buat bisnes apa? Itulah yang mereka dok tanya. Niat dan nafsu untuk berbisnes tu ada tapi nak jual apa? Macam mana? Kalau bulan posa baru nih ramailah yg jual biskut raya la, tudung raya la.. tapi utk semua short lived punyer bisnes, abis musim dia abis la bisnes tu..

Aku pun ada gak cita-cita dan keinginan nak berbisnes sendri.. tak payah nak keje makan gaji kan.. tapiiii... again back to the same question.. bisnes apa? macam mana nak mula? dan pelbagai lagi lah persoalannya...

Tapi as for me, my priority now has changed. Nak berbisnes betul2 kena tunggu dulu.. sebab skang ni fokus nyer keje hari2 dan keje yg 2minggu sekali tuu.. then baru lah buleh pikir nak bisnes ke apa ke.. coz kalau kita banyak sangat benda yg nak dibuat pada satu masa for sure jadi macam pepatah melayu la.. yg dikendong tak dapat.. yg dikejar berciciran.. ehh betul ke pepatah nih? tul la kot? hehe

Few times dah aku dok pikir.. aku nih banyak sangat benda yg nak dibuat pada satu masa, mana bleh mcm tu kan.. susah gak byk sangat ideas dalam kepala nih.. anyway.. ni aku ada jumpe sebuah buku kot2 la sesapa nak mencari idea berbisnes dari rumah..

Skarang ni online bisnes memang menjadi kan.. tapi jangan sibuk uruskan online bisnes korang time korang bekerja makan gaji dah ler... takut laa tak berkat pulak kan..

ingatan untuk diri sendiri jugakk..



No comments: