nuffnang

Sunday, August 22, 2010

Biskut Raya


gambar dari google.com

Yummmehhh! Sangat lazat biskut tu yer... baru teringat yang aku takde tempah or beli biskut pun lagi utk raya nih. Biasanyer beli sebagai buah tangan utk balik kg nanti... Tahun ni tak la membazir beli biskut banyak2, cukup la beli beberapa baling utk dijadikan buah tangan untuk sedara mara yg terdekat.

Few years ago, ada gak datang angin kus-kus buat biskut, dari takde oven, sebab semangat nak buat biskut, aku beli oven kat Giant. Ada la buat beberapa jenis biskut, tapi bila pikir balik banyak wooo belanja buat biskut sendiri, bahan2 mentah, peralatan lagi, penimbang la, acuan la, brush la, try dia la, lagi.. apa tu penapis? macam salah je, alaa yg nak ayak tepung tu..apa2 lah.. :)

Pastu tak kira kos elektrik lagi.. kos penat lagi kos biskut yg tak berapa nak menjadi... pastu yg paling tak best nyer, bila biskut tu rupa dia takde, tapi rasanyer ada, last2 sendiri makan sebab nak bagi orang makan segan sebab rupa yg tak serupa biskut2 lain.. :)


antara my fav. Gambar dr google.com

Biskut honey cornflakes ni antara yg senang nak buat, tapi rasa nyer ada la sekali dua je aku buat. Tunggu my auntie buat n bagi je lah nanti..


photo credit: cookies-network.com

Biskut yg ni lah yg aku ingat yg aku buat tak berapa nak menjadi tapi rasa sangat sedap. Tak menjadi sebab dia jadi sangat leper, tapi rasanyer tip-top sebab bahan2nyer pun dah best..




Teringat pulakk aku dulu pernah tolong neighbor aku buat kuih bangkit, gaya yg aku kena buat lebih kurang mcm dalam gambar kat atas tu la.. seronok sangat, masa tu sekolah rendah lagi.. sajer nyibuk kat umah sebelah yang memang buat jualan biskut.. it's funny bila terkenangkan balik asal usul or sejarah apa saja yg kita buat sekarang, masa kecik lagi sebenarnyer kita dah buat benda tu, so betul lah kata orang early exposure tu bagus kan...

No comments: