nuffnang

Monday, February 22, 2010

Tentang Dia

when you’ve already won his heart, you don’t need to win every argument.

Tertarik dengan akan statement kat atas tu... sesuai pulak dengan aku yg baru berbaik-baik dengan si dia... we had a big fight ..  a huge one! well kalau sebelum nih gaduh-gaduh tu memang menjadi kelaziman kiteorang pun, aren't we all kan.. tapi this time.. sampai 3 hari masing-masing menyepi (padahal aku tau si dia memang ingat giler kat aku, tapi standard aaa lelaki kan, aku pun mmg saje wat keras gak, walaupun aku teramat rindu akan dia.. hehe) 

Dalam 2,3 hari masing-masing menyepi tu.. banyak masa aku bersendiri memikirkan aku dengan dia... fikir pasal apa yang telah kita orang lalui selama nih, pengalaman pahit manis (cewahhh.. sungguh tak sangka kuar ayat skema). 

Fikir pasal macam-macam lah.. pasal apa dia cakap kat aku, apa aku cakap kat dia.. fikir kehendak aku, fikir apa yang aku nak dia buat, fikir apa yg aku nak dia cakap kat aku, apa yg aku nak dia luahkan to make me feel better, to make me feel good about myself... banyak sangatkan yg semuanya melibatkan aku... aku dan aku.. jadi betul lah kot kata dia.. aku asyik nak menang aku je? 

Dalam sakit hati dok bergaduh tu, aku teringat statement kat atas tu... oklah...  fine lah..  finally.. I gave in.. tak guna kalau jiwa terseksa just because aku nak menang.. seriously sangat tensen bila bergaduh nih.. hidup rasa stuck jap.. mcm takleh nak move forward je (melampau nyer kan.. tapi betul itu yg aku rasa) kurang produktif hari2 yg aku lalui bila kepala serabut (memang standard la kan) dan aku sangat tak suka bila aku tak produktif, bila aku takleh put a tick at the end of things to do for today... (maknanya keje byk tak siap la kan) dan I hate that.. 

Dari situ aku bleh simpulkan.. I am stronger when I'm with him... cewahhh!! geli ker? Jiwa dan raga rasa kuat, stabil je bila bahagia dengan dia (skang ni tgh dlm mode bahagia la nih.. hikkss)

When things are manis-manis belaka kita akan rasa untuk jadi manusia yg lebih baik dari semua aspek kan.. macam tadi.. if aku still tensen mesti aku malas nak basuh keta punyer..tapi sebab dah happy hari ni.. bersemangat basuh keta tadi, sampai keta sebelah pun aku basuh (bukan keta jiran sebelah yek.. tapi keta yg dok park sebelah keta aku.. keta housemate ler),dan hati pun berbunga.. macam kata Ana Raffali.. Hujan Bunga di Kuala Lumpur... hehe.. 

Jadi.... Love makes you want to be better... wahhh.. I really had an eureka moment lah bergaduh kali nih... haha..  so... ini lah  CINTA ye? woww..! 

ya... kesimpulannya.. I am stronger when we are together... ;->


p/s: I hope he feels the same... if not... hahaha... 




No comments: