nuffnang

Tuesday, September 23, 2008

Opor Daging

Hari ni lepas balik keje, kami ke pasar ramadhan. Kami tu maknernyer my lalling n I lah..hehe
Teringin plak rasa nak makan opor daging. Opor daging ni masakan tradisional negeri Pahang. Kat area sini, time kenduri mesti ada lauk opor nih..

Nampak menarik sangat opor daging yg dijual ke gerai ni...sambil2 tunggu dia amik order, aku snap2 jap...


Kepada yang tak tahu mcm mana rupa opor daging... haaa ni lah opor daging yang aku maksudkan.. jangan tanya plak resepi opor daging ni.. manalah aku tau..hehehe...


Rasa opor ni memanglah sedap..tapi harganya... MasyaAllah... RM4 seketul !! Masa aku nak beli tu ingatkan RM4 for 2 ketul.. masa dia dok letak dalam plastik aku tgk dah price tag dia tulis RM4 , memang dok ingat for 2 ketul lah... dah bayar baru tau.. nak wat cmner kan.. bayar jek la


Haaa.. ni gambar yg lagi dekat...lagi teruja tgk daging yg berasap tu kan.. memang atas dapur lagi tuu... uihsss....shedapppp nyerrr!



Sekiannn... :)
.

4 comments:

Me, Mrs Taj said...

best opor ni..hr tu sggh kuantan and rasenya mmg best...

p/s alaaa ngidam kn opor daging la plak..tlg pos leh??huhuuh

miss cloudy said...

erkkk.. nak posss? pos rempah dia yg instant leh laa

Pak Zawi said...

ini bukan kerutuk daging ke?

miss cloudy said...

pak zawi...saya ni taklah arif sangat,but according to my fren yg arif..kerutuk n opor lain..