nuffnang

Sunday, April 27, 2008

Aku Warga Pembayar Cukai

Just went back from filling my income tax. Huh....lega...settled satu benda yg sangat malas aku nak buat. This time guna e-filling, sangat senang. Kalau tau mcm ni lama dah aku buat. Actually last Friday aku dah g ke pejabat LHDN tu... tak plan pun nak p,tapi since aku amik cuti ari Jumaat tu, and si dia pulak rajin nak teman...so aku g jek la tanpa bawak apa2...so just dapat amik no e-pin jek la since dokumen lain tak bawak. So tadi after we (yes..si dia rajin nak teman gak) had our lunch, off we went to LHDN. Suspen gak takut ramai berjuta orang...but to my surprise....tak ramai org pun...tak payah nak queue pun....bestnyer... since aku dah ada e-pin I just need to proceed to the next kaunter utk buat semakan. So, I just gave the lady all the documents; penyata insurans n receipts (buku) dia bla..bla..bla...cakap kat aku tolak itu ini... voilaaa... siap...off to the komputer utk buat filling sendiri...tup..tupp... kena tax RM60.68 !!
Next year rasa nyer tak payah bayar sebab starting January this year aku start bayar zakat tolak dari gaji... lagi pun aku dah tambah satu lagi insurans...
ok.... roger n out...

No comments: