nuffnang

Sunday, June 24, 2012

Lari Dari Boss

Bila dok lipat kain ke, mengemas rumah ke, banyak pulak idea datang utk update blog, ni blog dah depan mata tatau/ lupa dah apa nak dicoretkan. Haiiishhh...

jap pk...






okeh.. dapat dah satu...

nak citer pasal stress keje... yeahh i know.. bosan kan... tapi ni utk panduan kita bersama gak...

CikCloudy nak citer pasal jenis pekerja yg suka hilang2 ni.. bukan hilang kena culik ke apa, tp yg menghilangkan diri bila tugasan yg diberikan x dapat d sempurnakan... Hilang maksud nyer bila kita call tak diangkatnya, lps 10 kali tak angkat, call yg ke 11 handphone dia dah tutup.. haishh...

Well... to be honest, aku pun pernah juga buat keje camtu, tp takde lah sampai tahap hilang sampai boss xleh nak contact sepanjang hari kan.. in my case it was more of avoiding the boss.. hehe... contohnyer ada satu tugasan yang aku kena buat dan deadline nyer dah lepas, so boss pun berkicau lah mencari aku dan mana tugasan yg diberikan... so aku pun stress laaa tahap melampau sampai menyeksa jiwa dan raga.... samalah jugak dengan certain2 org yg aku cakap MIA tadi tuuu...

so my nasehat... just be honest with your boss n do not run away... explain baik2... kalau boss nk marah pun kena terima je lah, dah salah kita kan.. from my experience lagi kita tak come clean ngan boss kita lagi la seksa jiwa....

so, jangan lari dari boss... jiwa dan raga anda pun sejahtera!

No comments: