nuffnang

Friday, December 25, 2009

AVATAR lagi pasal AVATAR - Sinopsis AVATAR

AVATAR MOVIE TRAILER







Jake Sully (Sam Worthington), seorang bekas tentera laut Amerika yang telah tercedera dan cacat akibat perang. Ia terpilih untuk mengikuti program Avatar, yang memungkinkannya berjalan kembali.

Jack menuju ke Pandora, sebuah hutan yg subur yang penuh dengan berbagai macam makhluk hidup. Pandora juga tem;pat bagi suku Na’vi, makhluk yang mirip manusia dengan kehidupan primitif serta memiliki kemampuan seperti manusia.

Manusia cuba memasuki Pandora untuk mendapatkan kandungan mineral yang ada disana, namun ini merupakan satu ancaman kepada suku Na’vi dan memerintahkan rakyat/tentera untuk melindungi negerinya dari ancaman.

Jake ditugaskan untuk menjadi sebahagian dari projek ini. Manusia sebenarnya tidak dapat menghirup udara di negeri Pandora, maka mereka menciptakan makhluk-mirip-suku Na’vi yang mereka sebut sebagai Avatar. Di Pandora, dengan tubuh Avatar, Jake dapat berjalan kembali. Di hutan Pandora, Jake melihat banyak keindahan dan bahaya. Ia juga bertemu dengan wanita muda Na’vi bernama Neytiri (Zoe SaldaƱa).

Jake menemui satu kehidupan baru dengan suku Na’vi dan jatuh cinta kepada Neytiri. Pada akhirnya, Jake tersepit antara tugas dan tujuannya dihantar ke Pandora dan suku Na’vi, memaksanya untuk memihak pada satu pilihan yang akan menentukan nasib bumi dan suku Na’vi.

4 comments:

Biela Jailani said...

hye cikawan . hehe

avantar best ke?

Angel said...

Wah.. Tak sabar nak tgk movie ni.. Bila la bole gi tgk ni? Huhu.. Cuti2 ni best gak tp mesti ramai gile org.. Pengsan woo.. :)

Unknown said...

best ke avatar ni?? heehe :)

ahxingla said...

huhu. aku bg 5/5 bintang bg avatar. besh !!!